Zdroje návštěvnosti na food blog

22 srpna, 2021

Odkud brát návštěvnost na váš food blog? Tady jsou moje 4 top tipy:

  1. Z vyhledávačů (Google, Seznam)
  2. Sociální sítě (Facebook, Pinterest, Instagram)
  3. E-mailing
  4. Spolupráce s ostatními blogery

Vyhledávače

Řeknu vám na rovinu: hlavní zdroj návštěvnosti, na který se při budování food blogů zaměřuji, jsou vyhledávače.

Mojí sázkou na jistotu je Google. Dá se u něj smysluplně předvídat, co od správně publikovaného receptu požaduje, aby ho ve výsledcích vyhledávání zobrazoval na prvních místech.

Google také poskytuje tvůrcům detailní návodné postupy a nástroje, jak články s recepty testovat, abychom si byli jistí, že recept obsahuje vše, co je potřeba.

Vyhledávač od Seznam.cz tak „průhledný“ není, je navíc vrtkavý a nestálý, dostat se ve výsledcích vyhledávání na první pozice (a udržet se tam) se často rovná věštění z koule.

TIP: Aby Google zobrazoval články s recepty nahoře ve vyhledávání, je potřeba je takzvaně optimalizovat. Dobře znám a v praxi jsem testovala možnosti a způsoby, jak článek s receptem napsat tak, aby ho milovali návštěvníci i Google. S optimalizací obsahu je spojeno velké množství technických termínů, kterými vás nechci zatěžovat. Snad jen, že tomuto přístupu se odborně říká SEO, neboli Search engine optimization. V překladu SEO znamená optimalizace obsahu pro vyhledávače (a čtenáře).

Proč je moje strategie růstu úspěšného food blogu postavená na SEO, rozepisuji v jiném článku.

❤️‍🔥 Tipy pro organický růst food blogu ve vyhledávačích servíruji ve své facebookové skupině FOODBLOGGING CZ & SK – přidejte se!

Sociální sítě

Sociální sítě jsou patrně nejrychlejším způsobem, jak na nově založený blog nahnat návštěvnost. Přiznávám – na sítích nejsem kovaná, neberu je jako hlavní zdroj návštěvnosti. Pokud to však se sítěmi umíte a víte, jak získávat fanoušky a posílat je k sobě na web, využijte tuto svoji schopnost.

Každopádně, doporučuji založit si účty na sociálních sítích jménem vašeho food blogu, aby se vám nestalo, že někdo bude rychlejší a jméno vám sebere. Stávají se takové případy a nikdy nevíte, jak váš food blog bude úspěšný a kdo se na něm bude chtít přiživit.

Facebook

Založte si business page a minimálně zde postujte odkazy na nově přidané recepty. Buďte aktivní ve skupinkách. Pokud je téma skupiny vhodné a správce nezakázal propagaci, vložte čas od času odkaz na váš food blog, nebo konkrétní recept.

Instagram

Vizuální síť, která hraje na hezké fotky. Pro food blogy ideál. Máte-li zmáknuté techniky focení, umíte udělat hezkou fotku hotového pokrmu, může být pro vás Instagram ten pravý. Dobře vedený účet s aktivními fanoušky vám patrně bude přinášet zajímavé nabídky firemní spolupráce. Na druhou stranu, Instagram z jednotlivých příspěvků neumožňuje proklik na váš food blog.

Pinterest

Pinterest je v zahraničí sociální síť č. 1 k získávání návštěvnosti na blog. V Pinterestu získáváte a nabízíte nápady obrazovou formou, přehledně uspořádané do tematických nástěnek. Pro každý recept vytvoříte graficky poutavý pin, který připnete na relevantní nástěnku. Pinterest umožňuje z pinu proklik na váš food blog.

K sítím chci říct: jsou náročné na čas, na pochopení toho, jak fungují. Navíc jejich algoritmy se neustále mění, dosah zdaleka není tak zajímavý, jak tomu bylo před několika málo lety. Musíte na nich pracovat chytře, přizpůsobovat se. Pokud si je zvolíte jako hlavní zdroj návštěvnosti vašeho webu, zvolte si předem, která síť bude ta vaše a zaměřte se jen na jednu z nich. Pořádně a důkladně, abyste měli výsledky.

E-mailing

Jeden z mých srdcových zdrojů návštěvnosti. Pokud dostanete návštěvníky vašeho blogu do své databáze kontaktů, máte napůl vyhráno! Dobře vedený e-mail marketing pomůže vybudovat okolo webu loajální komunitu.

Začněte sbírat e-maily od samého začátku. Vložte na web formulář na sběr kontaktů, dobře to umí například Mailerlite. Nabídnete-li navíc něco zajímavého výměnou za e-mail (říká se tomu „magnet“), je velká šance, že se vám databáze brzy rozroste! Pak už jen stačí vymyslet dobrou strategii pro pravidelnou rozesílku e-mailů a o pravidelnou návštěvnost máte vystaráno.

Spolupráce s ostatními blogery

V zahraničí je běžné, že blogeři (včetně těch působících na food scéně) vzájemně spolupracují. Jak? Možností je více. Jedna z nich: Domluvte se na vzájemném „guest postingu“, publikujte svůj recept na spřáteleném food blogu. Oslovíte tak jinou komunitu, kromě návštěvnosti získáte zpětný odkaz.

Chcete víc tipů a strategií, jak získávat návštěvnost na váš food blog? Připojte se do facebookové skupiny FOOD BLOGGING CZ & SK, která je určená pro podporu food blogerům.


Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}